Mentoraat

De mentor is belangrijk op onze school. Iedere schooljaar heb je een mentoruur per week met de hele klas. Op deze manier heeft de mentor veel tijd voor jou. Vaak verzorgt de mentor ook de LOB-lessen. Samen met de mentor en je ouders wordt de keuze voor een profiel en de keuzevakken gemaakt.

Op alle scholen van Het Hooghuis krijg je begeleiding van een mentor. Hoe die begeleiding er precies uitziet en hoe vaak je wisselt van mentor, verschilt per school. In het algemeen kun je je mentor zien als iemand die jou tijdens je schooltijd helpt en ondersteunt, zodat jij zo goed mogelijk kunt leren.

Zo helpt je mentor je bijvoorbeeld op weg met de nieuwe manier van leren op je middelbare school en later met het kiezen van je vakkenpakket of studierichting. Je ziet je mentor regelmatig en je krijgt ook les van hem of haar. Naast je gewone lesuren heb je in de onderbouw elke week een mentoruur. Je mentor bespreekt dan dingen met je klas en soms met jou alleen. Als je vragen hebt of ergens mee zit, kun je altijd bij je mentor terecht.